Categorie: "Businessblogs"

Lavital Bedden is eerste Nederlandse beddenfabriek met een eigen weblog

Lavital Bedden heeft haar website met een weblog uitgebreid. De blog is direct toegankelijk via lavital.blog.nl en de blog is ook vanaf de site www.lavital.nl bereikbaar.  Lavital is daarmee de eerste beddenfabrikant in Nederland, die dat doet. De eigenaren van de ambachtelijke beddenfabriek in Zwaag gaan op deze wijze interactief de dialoog aan met iedereen die slaapinformatie wil.

 

Op de weblog staat een mix van serieuze en luchtig informatie.

Interpolis zet blog in bij preventieproject

Begin september is Interpolis Verzekeringen gestart met een blog van Blog Online als onderdeel van het Interpolis preventieproject. Op Marketingfacts besteedt Marco Derksen hier uitgebereid aandacht aan.

Interpolis meldt in dat artikel: "Technisch wordt de blog door Blog Online beheerd . De weblog wordt bij hen gehost. We hebben die keuze gemaakt omdat zij gespecialiseerd zijn in blogtechnologie. We hebben nog wel naar pakketten gekeken die we intern zouden kunnen hosten, maar dat bleek toch erg complex"

Lancering van nieuw netwerk van themablogs voor de B2B markt

Vandaag vindt de lancering plaats van een compleet nieuw netwerk met weblogs voor het bedrijfsleven en de overheid. De komende maanden zullen tientallen B2B blogs worden opgezet.

Met ingang van heden is een drietal vakblogs opengesteld:

- arbeidsomstandigheden; arbo.blog.nl onder redactie van ing. Ronald Hoevers, arbo-specialist en directeur van PRISMA Arbozorg te Vorden.

- ontslagzaken; ontslag.blog.nl onder redactie van mr. Petra Willems, advocaat bij GMW Advocaten te Den Haag, met als specialisatie arbeidsrecht.

- pensioenen; pensioenen.blog.nl onder redactie van Arthur Borghoff, pensioenconsultant en directeur bij Integraal Pensioen Advies te Apeldoorn

Telegraafdochter begint weblog bij blog.nl

Vandaag, 15 november 2005, is de officiële start van de nieuwe weblog van Chapeau!: chapeauvoorlimburg.blog.nl

Chapeau! is de naam van het magazine over het goede leven in Limburg. Het wordt uitgegeven door de Media Groep Limburg, dochter van de Telegraaf Groep. Het heeft een oplage van 20.000.

Jo Cortenraedt, hoofdredacteur, zegt: “Ik ben erg blij met dit weblog, dat een aanvulling vormt op ons magazine en op onze normale website. Juist omdat Chapeau! 1 keer per 2 maanden verschijnt, hebben wij nu de mogelijkheid om onze lezers ook tussentijds te informeren over alle activiteiten waar Chapeau! direct en indirect bij betrokken is. Onze redactie streeft ernaar, om bijna dagelijks nieuwe berichten op de weblog te plaatsen. We geloven dat dit een nieuwe manier van communiceren is die wij niet willen missen.”

Wat wordt er over U geschreven op alle blogs?

Dat is toch wel het minste, wat je als bedrijf moet doen: monitoren, wat er over je geschreven wordt op alle blogs? Dat verschaft inzicht in het beeld, wat men van je heeft en het biedt onverwachte kansen. Er zijn prachtige voorbeelden bekend van bedrijven, die ingehaakt zijn op de inhoud van blogs. Zo had een particuliere blogger, Dan Entin, op zijn blog geschreven,

Blog.nl bij Blauw Research

Blog Online was vandaag te gast bij Blauw Research. Op het zonovergoten Scheveningse strand, vond hun jaarlijkse relatiedag plaats. Zo’n 70 relaties gaven acte de presence. Blauw heeft hierover op hun eigen site een verslag geplaatst.

Blog Online was uitgenodigd om als gastspreker een inleiding te geven over de wereld van het bloggen en dan met name over de rol, die bedrijven/organisaties hierin kunnen vervullen.

Waarom elk bedrijf een eigen blog moet hebben?

Marco Derksen heeft hierover in juli 2004 een zeer goed artikel in Marketingfacts geschreven, waarin hij 8 argumenten geeft om een blog te beginnen.

1. word de expert;
2. gebruik tbv relatie met klanten;
3. gebruik tbv relatie met media;
4. gebruik tbv interne samenwerking;
5. gebruik tbv kennismanagement;
6. gebruik bij werving nieuw personeel;
7. testen van ideeen;
8. positionering in zoekmachines.

Blogs zijn de nieuwe media

Bezoekers aan weblogs zijn, in vergelijking met de gemiddelde internetgebruiker, jonger en welvarender, aldus een recent onderzoek. Bezoekers van blogs winkelen ook meer online en werken meer dan anderen met een breedbandverbinding, aldus de uitkomsten van een nieuwe studie. Frank Janssen concludeert dan ook in één van zijn vele uitstekende artikelen: Het lijkt me duidelijk: "Hoe bereiken we bloggers en blogbezoekers?" hoort vanaf nu hoog op de agenda van de adverteerders. Blogs zijn de nieuwe Big Media!

De booming blogosphere

Frank Janssen heeft op Frankwatching een uitgebreid overzicht gemaakt van de recente ontwikkelingen in de wereld van het bloggen. De blogosfeer ontwikkelt zich explosief. Zowel nationaal als internationaal werd er in de afgelopen dagen melding gemaakt van weer nieuwe indrukwekkende groeicijfers. Het aantal weblogs groeit nog steeds sterk en dat trekt van verschillende kanten aandacht. De Nederlandse media besteedden in de afgelopen dagen volop aandacht aan deze ontwikkeling. En in de markt zijn er geruchten over allerlei nieuwe bloginitiatieven.