Wat wordt er over U geschreven op alle blogs?

Dat is toch wel het minste, wat je als bedrijf moet doen: monitoren, wat er over je geschreven wordt op alle blogs? Dat verschaft inzicht in het beeld, wat men van je heeft en het biedt onverwachte kansen. Er zijn prachtige voorbeelden bekend van bedrijven, die ingehaakt zijn op de inhoud van blogs. Zo had een particuliere blogger, Dan Entin, op zijn blog geschreven,

dat hij een bepaald type deodorant, Degree Sport Solid, niet meer in de winkels kon vinden.

Later blogt hij, dat hij door Unilever benaderd is. Zij informeren hem, dat de deodorant nog wel degelijk verkocht wordt, sturen hem een lijst toe van winkels, waar hij het product kan kopen. En sturen hem een doos met een aantal stuks. Dit is een aardig voorbeeld van hoe een bedrijf met bloggen kan omgaan. Unilever heeft door deze alertheid veel goodwill verkregen, zowel bij de blogger als bij iedereen , die er over gelezen heeft op blogs als deze.

Lees ook:Familie Gijsen wint laptop van HP
Lees ook:Anneke Ranzato van Mijngeld.blog.nl in de Volkskrant
Lees ook:BlogBarometer 2014: bloggen steeds lucratiever
Lees ook:LA Gear doet mee aan discussie op jongerenblog
Lees ook:2 van de 3 genomineerde blogs komen uit blog.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.