Categorie: "Adverteren/Sponsoren"

Hoge records voor blog.nl bewijzen dat bloggen nog altijd hot is

Blog.nl bewijst, dat goede blogs nog altijd hot zijn. Het netwerk groeide met maar liefst 25%.  Het aantal bezoekers op het blognetwerk klom in 2010 naar 40 miljoen en het aantal pageviews steeg naar 80 miljoen.

Blog.nl onderscheidt zich, omdat er uitsluitend professionele journalisten bloggen. Zij zijn verantwoordelijk voor de inhoud van de ca. 90 themablogs binnen het netwerk. De sterke groei van het aantal bezoekers toont aan, dat bezoekers de unieke vorm van blog.nl op prijs stellen. De berichten kenmerken zich door de begrippen passie, actueel, uitdagend en geïllustreerd.

In 2010 zijn door de bloggende journalisten 60.000 berichten geplaatst en hebben bezoekers 200.000 reacties geplaatst.

De groei van andere social media als Twitter en Facebook  gaat dus niet ten koste van blog.nl. Integendeel, de social media versterken elkaar!

Achtergrondinformatie:

De 90 thema’s op blog.nl zijn ingedeeld in rubrieken als beauty & gezondheid, media, entertainment, lifestyle, sport, food & shoppen, reizen, seks & relaties en werk & geld. De meeste bezoekers trokken de blogs Alternative, Eropuit, Fashion,  Filmpjes,  Gezondheid, Glamour, Hoax, Nlpop,  Seks, Voetbal, Vrouw en Zappen.

3,5 miljoen bezoekers in november

Het gaat maar door met het breken van records!  Alweer 10% meer bezoekers dan de vorige maand. In november zijn maar liefst 3,5 miljoen bezoeken geteld binnen blog.nl. Dat is een verdubbeling t.o.v. november 2008. Het aantal unieke bezoekers was ruim 2,1 miljoen en het aantal bekeken pagina’s bereikte eveneens een all-time high van 7 miljoen.

De meeste themablogs van blog.nl hebben hieraan bijgedragen; een gelukwens gaat dan ook uit naar alle bloggers van blog.nl. En alle bezoekers worden hartelijk bedankt voor hun bezoeken aan blog.nl.  En zeker niet in de laatste plaats is een dankwoord op z’n plaats voor de adverteerders op blog.nl.  Steeds meer gerenommeerde bedrijven profiteren van succesvolle campagnes op blog.nl. In november waren dat onder meer Digikings, Kia, Mattel (FisherPrice), NS/Thalys, Nutricia, Philips en Sony.

Op naar het volgende record!

Blog.nl trekt meer dan 3 miljoen bezoekers in oktober!

Geweldig! In oktober zijn maar liefst 3,2 miljoen bezoeken geteld binnen blog.nl. Dat is een stijging van 20% t.o.v. het eerdere record van september en van 80% t.o.v. oktober 2008. Het aantal unieke bezoekers was 2 miljoen en het aantal bekeken pagina’s bereikte eveneens een all-time high van meer dan 6 miljoen.

De meeste themablogs van blog.nl hebben hieraan bijgedragen; een gelukwens gaat dan ook uit naar alle bloggers van blog.nl. En alle bezoekers worden hartelijk bedankt voor hun bezoeken aan blog.nl.  En zeker niet in de laatste plaats is een dankwoord op z’n plaats voor de adverteerders op blog.nl.  Steeds meer gerenommeerde bedrijven profiteren van succesvolle campagnes op blog.nl. In oktober waren dat onder meer  Agis, de Bijenkorf, Centraal Beheer Achmea, Disneyland, Kia, Martinair, McDonalds, Pfizer, Philips, SPA, Staatsloterij, Thomas Cook, TNT en Unilever (Becel, Calvé, Cup a Soup, Unox).

Op naar het volgende record!

Blog.nl gestart met Facebook applicatie

Blog.nl is de eerste Nederlandse website die komt met een
eigen applicatie binnen de populaire website Facebook.com. Door middel van de
applicatie is het mogelijk voor gebruikers van het sociale netwerk Facebook om
op de eigen profielpagina ook nieuws te tonen van blog.nl. Hiermee is Blog.nl
de eerste Nederlandse website die gebruik maakt van de
integratiemogelijkheden die veel platformen bieden (API's). Facebook is
momenteel wereldwijd de meest populaire sociale netwerksite en telt vanuit
Nederland naar schatting bijna één miljoen gebruikers.

blog.nl kiest voor WebAds

Blog.nl gaat haar
blognetwerk per 1 oktober 2007 commercieel exploiteren via WebAds, adviseur van
online advertentiediensten.

Het netwerk van Blog.nl
bestaat momenteel uit 60 themablogs over diverse thema's en trekt 1,5
miljoen bezoekers per maand.
De themablogs staan onder redactie van
professionele redacteuren met passie voor hun thema, deskundigheid en
journalistieke achtergrond. Bekende redacteuren zijn o.m.:

Rabobank verlengt sponsorship

De Rabobank zal ook in 2007 blog.nl sponsoren. In maart 2006 is  Rabobank Amstelveen gestart met het sponsoren van amstelveen.blog.n

De sponsoring wordt in 2007 verricht door Rabobank Amstel en Vecht, dat eind 2006 is onntstaan uit een fusie van Rabobank Amstelveen met een aantal naburige Rabobanken.  

Blog Online is verheugd, dat de Rabobank ook in 2007 tot haar kring van sponsors gerekend mag worden.

Ohra, Dell en Ministerie SZW kiezen voor Blog.nl

Opnieuw adverteren drie grote bedrijven op de themablogs van Blog Online. Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid wijst bezoekers er op dat de regelgeving rondom Kinderopvang per 1 januari verandert. Logisch om dat op specifieke blogs van Blog Online te doen, zoals Vrouw, Kinderspul en Werkwijzer. Want die blogs trekken een doelgroep met kinderen of juist de werkgevers.

Ohra, Peak-IT en Postcode Loterij adverteren op Blog.nl

Op de themablogs van Blog.nl draaien momenteel reclamecampagnes van enkele grote bedrijven, zoals verzekeraar Ohra, het programma Miljoenenjacht van de Postcode Loterij en carrièresite Peak-IT.

Door de grote verscheidenheid van themablogs is het mogelijk om bij Blog.nl rechtstreeks in uw doelgroep te adverteren. Daardoor is er nauwelijks waste in het reclamebudget. Tegelijkertijd kunnen ook meerdere doelgroepen worden bereikt door op verschillende blogs te adverteren.

Tweede Blognomics laat goed gevoel achter

Afgelopen donderdag vond in de RAI in Amsterdam het tweede Blognomics congres plaats. Er waren veel, erg veel,presentaties.Op één na waren alle sprekers live aanwezig. Alleen Jan Marijnissen, sprak de zaal per video toe. Veel sites/blogs hebben al aandacht besteed aan het congres. Conclusie is, dat blogs niet meer zijn weg te denken uit het medialandschap en een welkome aanvulling betekenen op de traditionele media, iets dat vooral door Willem Sijthoff, bekend van de FD Mediagroep, werd betoogd.