Categorie: "Statistieken"

BlogBarometer 2014: bloggen steeds lucratiever

image001Volgens de IPREX BlogBarometer 2014 wordt de invloed van bloggers eindelijk op waarde geschat door het Nederlandse bedrijfsleven. Vooral de ‘blog PR’ neemt op dit moment toe in ons land. Meer dan 90% van de 1.350 bloggers die meededen aan het onderzoek geeft aan met regelmaat actief benaderd te worden met informatie van bedrijven.

Blijste baby van Nederland levert meeste reacties op

Binnen geheel blog.nl leverde de blijste baby van Nederland in 2010 de meeste reacties op. Bijna 10.000 lezers plaatsten een reactie op de artikelen op de Zwangerblog over deze actie van Pampers.  Het artikel van redactrice Liesbeth Kombrink over mogelijk misbruik van de site van Pampers leverde het recordaantal van 1.787 reacties op.

Ook artikelen over de X-factor op de Zappenblog, Dutchdress van Bavaria op de Shoppenblog en gerommel binnen de SP op de Amstelveenblog trokken erg veel reacties.

In 2010 werden op de 90 themablogs van blog.nl 65.000 nieuwe berichten geplaatst, die 200.000 reacties van bezoekers opleverden.

Hoge records voor blog.nl bewijzen dat bloggen nog altijd hot is

Blog.nl bewijst, dat goede blogs nog altijd hot zijn. Het netwerk groeide met maar liefst 25%.  Het aantal bezoekers op het blognetwerk klom in 2010 naar 40 miljoen en het aantal pageviews steeg naar 80 miljoen.

Blog.nl onderscheidt zich, omdat er uitsluitend professionele journalisten bloggen. Zij zijn verantwoordelijk voor de inhoud van de ca. 90 themablogs binnen het netwerk. De sterke groei van het aantal bezoekers toont aan, dat bezoekers de unieke vorm van blog.nl op prijs stellen. De berichten kenmerken zich door de begrippen passie, actueel, uitdagend en geïllustreerd.

In 2010 zijn door de bloggende journalisten 60.000 berichten geplaatst en hebben bezoekers 200.000 reacties geplaatst.

De groei van andere social media als Twitter en Facebook  gaat dus niet ten koste van blog.nl. Integendeel, de social media versterken elkaar!

Achtergrondinformatie:

De 90 thema’s op blog.nl zijn ingedeeld in rubrieken als beauty & gezondheid, media, entertainment, lifestyle, sport, food & shoppen, reizen, seks & relaties en werk & geld. De meeste bezoekers trokken de blogs Alternative, Eropuit, Fashion,  Filmpjes,  Gezondheid, Glamour, Hoax, Nlpop,  Seks, Voetbal, Vrouw en Zappen.

3,5 miljoen bezoekers in november

Het gaat maar door met het breken van records!  Alweer 10% meer bezoekers dan de vorige maand. In november zijn maar liefst 3,5 miljoen bezoeken geteld binnen blog.nl. Dat is een verdubbeling t.o.v. november 2008. Het aantal unieke bezoekers was ruim 2,1 miljoen en het aantal bekeken pagina’s bereikte eveneens een all-time high van 7 miljoen.

De meeste themablogs van blog.nl hebben hieraan bijgedragen; een gelukwens gaat dan ook uit naar alle bloggers van blog.nl. En alle bezoekers worden hartelijk bedankt voor hun bezoeken aan blog.nl.  En zeker niet in de laatste plaats is een dankwoord op z’n plaats voor de adverteerders op blog.nl.  Steeds meer gerenommeerde bedrijven profiteren van succesvolle campagnes op blog.nl. In november waren dat onder meer Digikings, Kia, Mattel (FisherPrice), NS/Thalys, Nutricia, Philips en Sony.

Op naar het volgende record!

Blog.nl trekt meer dan 3 miljoen bezoekers in oktober!

Geweldig! In oktober zijn maar liefst 3,2 miljoen bezoeken geteld binnen blog.nl. Dat is een stijging van 20% t.o.v. het eerdere record van september en van 80% t.o.v. oktober 2008. Het aantal unieke bezoekers was 2 miljoen en het aantal bekeken pagina’s bereikte eveneens een all-time high van meer dan 6 miljoen.

De meeste themablogs van blog.nl hebben hieraan bijgedragen; een gelukwens gaat dan ook uit naar alle bloggers van blog.nl. En alle bezoekers worden hartelijk bedankt voor hun bezoeken aan blog.nl.  En zeker niet in de laatste plaats is een dankwoord op z’n plaats voor de adverteerders op blog.nl.  Steeds meer gerenommeerde bedrijven profiteren van succesvolle campagnes op blog.nl. In oktober waren dat onder meer  Agis, de Bijenkorf, Centraal Beheer Achmea, Disneyland, Kia, Martinair, McDonalds, Pfizer, Philips, SPA, Staatsloterij, Thomas Cook, TNT en Unilever (Becel, Calvé, Cup a Soup, Unox).

Op naar het volgende record!

Alweer een record aantal bezoekers!

Zelfs in de vakantiemaand juli is het aantal bezoekers van blog.nl gestegen. 2.650.000. bezoekers zijn geteld, die ruim 5,3 miljoen pagina’s hebben bekeken.  Dat is 70% meer dan in dezelfde maand in 2008.

De meeste themablogs van blog.nl hebben hieraan bijgedragen; een gelukwens gaat dan ook uit naar alle 100 bloggers van blog.nl. En alle bezoekers worden hartelijk bedankt voor hun bezoeken aan blog.nl. Op naar het volgende record.

Bereik blog.nl in maart gestegen naar 2,2 miljoen bezoekers

In maart hebben maar liefst 2,2 miljoen mensen blog.nl bezocht. Dat is een stijging van maar liefst 10% t.o.v. het eerdere record van 2 miljoen dat in januari 09 was gevestigd. Vrijwel alle themablogs hebben hieraan bijgedragen, een gelukwens gaat dan ook uit naar alle ruim 90 bloggers van blog.nl. En alle bezoekers worden hartelijk bedankt voor hun bezoeken aan blog.nl. Op naar de 2,5 miljoen bezoekers in een maand.

2008 in cijfers

Blog.nl heeft een mooi jaar achter de rug. Het bezoek is enorm gegroeid. Zoals uit onderstaande grafiek blijkt, telde Statcounter in 2008 20 miljoen bezoekers, die ruim 35 miljoen pageviews opvroegen, een toename van 40%.

 

In 2008 zijn ruim 47.000 berichten door de bloggers geschreven en werden er 115.000 reacties door bezoekers geplaatst.

Het aantal themablogs is uitgebreid tot 90 per eind 2008.

Meer dan 1,8 miljoen bezoekers in oktober

In oktober hebben 1.836.000 mensen het netwerk van blog.nl bezocht. En ook het aantal pageviews steeg fors tot een totaal van meer dan 3,2 miljoen. Stijgingen van meer dan 25%. Er is hiermee een bereik van 1 op de 10 Nederlanders.

Op 1 juni schreef ik: "op naar de 1,75 miljoen" , nadat we in mei  1,5 miljoen bezoekers haden geteld. En nu is dat aantal al gepasseerd. 

Blog Online wil alle bezoekers hartelijk danken. Zowel voor het bezoek aan de blogs, als voor het meedoen aan discussies en het plaatsen van reacties/vragen. 

En ook hulde aan de bloggers, de redacteuren van alle 60 themablogs. Zij
zetten zich in op allerlei manieren in om van hun blog een succes te
maken. Interessant nieuws, scherpe analyses, uitdagende columns, mooie
foto's/video's of ander illustratiemateriaal zijn te vinden op de
blogs. 

Op naar de 2 miljoen.